מעצב גרפי


מעצב גרפי – תחומי התמחות

בתחום העיצוב הגרפי קיימים תחומי התמחות שונים ומגוונים, כאשר ישנם מעצבים העוסקים במספר תחומים במקביל ומנגד ישנם מעצבים אשר בוחרים לעסוק ולהתמקד בתחום אחד בלבד.

בין תחומי ההתמחות אשר קיימים בענף העיצוב הגרפי, קיימים מספר תחומים בולטים ומבוקשים בשוק, ביניהם נמצא את הדפוס, עיצוב האתרים, הפקת אריזות ועיצוב תצוגה גרפית של תוכניות טלוויזיה שונות.

בעולם הצבעוני של ימינו, למעצבים הגרפיים יש המון השפעה על עיצוב החיים שלנו. אנו מוצאים את עצמו בחיי היום יום עטופים בכל רגע נתון בצבע, צורה, תמונה וסמל. מכאן ניתן להסיק כי אנו עטופים בעצם בחותמות שונות של מעצבים גרפים.


מעצב גרפי – מהרעיון ועד למוצר המוגמר

העבודה של המעצב הגרפי מתחילה כאשר הלקוח מגיש לו עלון דרישות מפורט, שם הוא מתאר את בקשתו תוך הרחבה של תחום העסק/החברה/המוצר אשר הוא מעוניין לפרסם, וכמובן תוך הרחבה של המסרים אותם מעוניין לשדר לקהל היעד שלו.

המעצב הגרפי מתעמק בתיאור הבקשה של הלקוח ובהמשך מפעיל את יצירתיות ודמיון במטרה לבחור בסגנון וכיוון גרפי מתאים. תהליך הבחירה נעשה כאשר בראש ובראשונה עומד בראשו של המעצב המטרה הראשית – ביטוי רצונו של הלקוח בדרך האידיאלית ביותר.
השלב הסופי של התהליך כולל בניה של מספר סקיצות בידי המעצב, כאשר אלו נשלחות אל הלקוח.

הלקוח, אשר קיבל לידיו את הסקיצות המעוצבות, רשאי לאשר או לדחות את הסקיצות, כמו גם לדרוש תיקונים ספציפיים, אשר יחזירו את המעצב לשלב העבודה ההתחלתי, אל עבר שולחן העבודה.

החזרה לשלב ההתחלתי מביאה את המעצב לגבש רעיונות חדשים במטרה להגיע לתוצר סופי מוצלח, אשר ישביע את רצונו של הלקוח.


מעצב גרפי – כיצד לבחור מעצב גרפי?

השוק בימינו מוצף במעצבים גרפים, בעלי הסמכות ממקומות שונים. חלקם בעלי תעודות וחלקם נושאים תארים ממוסדות גבוהים למיניהם. הדרך העיקרית שבה תוכל לבחון את כישוריו של המעצב אינה דרך התעודות שלו, אלה דרך הצצה לתוך תיק העבודות האישי והמקצועי שלו.

מעבר לכישורי העבודה של המעצב הגרפי, חשוב לשוחח עם המעצב לפני תחילת העבודה ולהתרשם ממנו, מתכונות האישיות שלו ואף לבחון את הדינאמיקה ביניכם.

מעצב גרפי מוצלח בדרך כלל יביא לידי ביטוי תכונות של העזה ומוטיבציה, כמו גם רצון ליצור, לחדש, לשנות ולהביע את עצמו. בנוסף לכך חשוב שהמעצב הגרפי שלך, מנוסה ומוכשר ככל שיהיה, יתעדכן בכלים החדישים, השיטות והזרמים, תוך שהוא עומד על המשמר ועומד בקצב שבו העולם צועד.

כמו כן, יש לציין שהתקשורת בינך ובין המעצב מאד חשובה. חשוב שהמעצב הגרפי יצליח להיכנס לתוך הראש שלך ויקלע לטעמך תוך שהוא מוסיף ביקורת בונה על מנת להגיע למטרה המשותפת שלכם – הצלחה!