אבן חן אמטיסט

מהי אמטיסט?

אמטיסט היא אבן חן הנקראת בעברית אחלמה. זו אחת מאבני החושן המזוהות עם תקופת בית המקדש והיא מיוחסת לשבט גד. יחד עם זאת, במקורות אין פרטים מזהים לגבי אבני החושן ולכן קשה לדעת לאיזו אבן חן התכוונו או מה היה צבעה. האבן מגיעה מדרום אמריקה ואפריקה והיא משמשת כקמע. זו אבן הגנה המסייעת נגד עין הרע ומאפשרת למצוא את השקט הנפשי, להתמודד עם אנרגיות שליליות ולהביא לידי ביטוי את היופי הפנימי. האבן מסייעת למי שעונד אותה לגלות יותר הבנה ולצלוח קשיים. היא אבן שגם עוזרת להתגבר על צער ופחדים ולכן היא מפתחת סובלנות וסבלנות.

אמטיסט היא אבן חן הנחשבת טובה למדיטציות. לאורך השנים נוצרו פרשנויות שונות לשם "אחלמה", כאשר בין היתר ניתן לציין סגולות רפואיות. מבחינת מאפיינים, היא שייכת לקבוצת אבני הקוורץ והצבע שלה נע בין ספקטרום של סגול. זו אבן עם משקל סגולי של 2.63-2.65 ושיטת התגבשות טריגונלית.

אמטיסט על פי היהדות

כפי שניתן לראות, אבני חן מסוג אמטיסט מלוות את היהדות כבר מתקופת בית ראשון. הכוהן הגדול ביצע את עבודתו בבית המקדש כאשר עליו לוח חושן עם 12 אבנים. אבן זו מוקמה בטור השלישי בחושן של הכוהן הגדול, יחד עם אבני לשם ושבו. האבן שויכה לשבט גד בזכות סגולותיה לחזק את היוצאים לקרב. ההסבר הזה נובע מכמות המלחמות אליהן יצא שבט גד והדרישה לאבן שמביאה איתה דאגה, פחד ורעד בלב האויבים.

אמטיסט היא אבן המופיעה גם במיתולוגיה היוונית וגם בנצרות. יחד עם זאת, סביר להניח כי ביהדות היא תופסת את אחד המקומות המרכזיים. כדאי לראות מקרוב את האבן על מנת להתרשם מאיכותה ולנצל את סגולותיה השונות.