ליטוש אבני חן

כל מה שרציתם לדעת על ליטוש אבני חן

אבני החן שכולנו אוהבים לענוד כחלק מהתכשיטים שלנו – נחשבות לאבנים איכותיות מאד, בולטות מאד, יפות, וכאלו שיכולות להתאים לכל אחד – צעירים ומבוגרים, גברים ונשים, אנשים עם עור בהיר או עור כהה, אלו שאוהבים להתבלט, ואלו שמעדיפים מראה צנוע יותר. עם זאת, חשוב מאד להבין כי אבן החן שאנו בוחרים, עוברת בעצם תהליך של ליטוש. אז מדוע יש צורך בכלל לבצע ליטוש אבני חן, ובמה הליטוש תורם למראה של האבן?

להוציא את התכונות החיוביות

ככלל, כשמדובר על ליטוש אבני חן, אין הדבר שונה מליטוש של כל חומר אחר. התפקיד של ליטוש באופן כללי, הוא להחליק את המשטח של חומר מסוים, כך שהוא יקבל תכונות הדומות לאלו של ראי. כאשר מדובר על ליטוש אבני חן, הדבר תורם להן בכמה מובנים נוספים. לא מדובר רק על ליטוש שגורם לאבן להיראות חלקה יותר. הוא גם גורם לאבן להיראות נוצצת יותר, בולטת יותר, ומבליט את התכונות שיש לה – הליטוש מסייע לאבן לקבל צבע יותר מודגש, מראה יותר נקי ופחות עכור, וכמובן שבמסגרת הליטוש, אפשר גם ליצור בהמשך חיתוך של אבן החן, בכדי לשבץ אותה בתכשיטים שונים, בגדלים שונים.

איך מתבצע תהליך?

בכדי לבצע ליטוש אבני חן, נהוג להשתמש בגרגרים מיוחדים של סיליקון קרביד, או לבצע ליטוש דווקא עם אבן חן אחרת, הלא היא היהלום. היהלומים כידוע, מהווים את החומר החזק ביותר בטבע. מאחר שהיהלומים חזקים כל כך, אפשר להשתמש בהם לצורך הליטוש של אבני חן חלשות יותר, ובכך יצור את המראה המבריק הנדרש. כמו כן, לעתים משתמשים בקרני לייזר, לטובת הליטוש של אבני החן. כמובן שהמכשור היום, מאפשר לנו לקבל אבני חן מלוטשות ברמה גבוהה במיוחד, יותר מאשר בעבר.